Thai red curry salmon

Kategori: Dinner & more

Igår kom mami till jobbet vid halv 4. Blev så glad när hon kom att jag började storlipa. På riktigt. Hon tog en fika medan jag jobbade klart sen åkte vi hem, packade upp o sedan ut o åt sushi. Sen satt vi o myste hemma o bara snackade till strax efter 23. Hon var söt o hade med sig najs sandaler till mig, doleys (? Ni vet choklad likören), massa korsordstidningar, kilo lösgodis till mannen min och tidningen "hembakat"...söta mami!

Idag har jag jobbat sedan mött mami på stan. Köpte lite kraffs på tgr, växlade pengar o handlade hem lite körsbär, melon och litchies. Älskar dem utländska fruktstånden! :)

Nu är middagen intagen. Gottis med fisk. Nu blir det en liten promenad.

Thai red curry salmon:
Ris
Grillad lax
Kokosmjölk med bland annat thailändsk röd curry pasta
Frästa wokgrönsaker / riven kål
Lite jordnötter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: