Pasta/bacon soppa

Kategori: Dinner & more

Det som är roligt med den här soppan, en av mina favvosar som jag lagar rätt regelbundet är att den har hängt med lääääänge - vi gjorde den i hemkunskapen i grundskolan. Sedan gjorde jag den även på mitt köksprov i skolan i våras, tillsammans med rågbullar, en fransk chokladkaka med garnetyr i vit choklad och mina favoriter; peanut butter cookie sandwishes.

Innehåll
Pasta
Bacon
Ketchup + Jerk sås
Vatten
2,5 dl creme fraice/matlagningsgrädde
morötter, lök
vitlök
kryddor

Kommentarer

  • Selda säger:

    åååh den är så god :) har tänkt länge nu att jag måste göra den igen! haha så kul att vi gjorde den i hemkunskapen för så många år sen!

    2012-02-21 | 18:03:36
  • Felicia säger:

    Soppa är fasen världens bästa mat ^^ Man kan ju variera sig något otroligt och så är det gott. Det är kul att bara hitta på recept när man lagar mat. Jag tänkte försöka mig på en fisksoppa någon dag (när jag samlat mod till mig...)



    Jag gillar när du lägger upp recept sådär. Keep up the good work! Hoppas du mår bra. Kramis

    2012-02-21 | 22:11:26
  • Josefine säger:

    Åh jag fullkomligt älskar dina recept! Blir så otroligt inspirerad!

    Kramar

    2012-02-21 | 22:40:03
    Bloggadress: http://besexy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: