Cherry cookies

Kategori: Desserts & Sweets

Hittade en burk körsbärssylt hemma. Och vad tusan är godare än cherries? Typ nada. 

mitt recept, (halvera om du inte vill göra en väldans massa kakor)
5 dl mjöl
1 dl socker
körsbärssylt, 1,5 dl
½ tsk vaniljessens
200g smör
½ tsk bak 
2 dl havregryn
(100g vit choklad till garnering)

blanda samman. Forma till en körv och in i kylen ca 20 minuter, skär smala bitar, grädda i ca 10 minuter i ungen, 175 grader. Låt svalna o garnera med vit choklad. 

Med hälften av degen gjorde jag lite större cookies som jag blandade i peanuts och hackad mörk choklad.

Kommentarer

  • Alice Attack! säger:

    Ringde henne o lönen ska komma den 27:e så det är bara att avakta o se :P

    Fan vad du bakar! Jag älskar att baka o laga mat med, men bakar jag så "måste" jag äta det så däför bakar jag inte :P

    2012-02-24 | 10:59:11
    Bloggadress: http://aliceattack.blogg.se/
  • Julia - Matblogg säger:

    ÅÅååh du har massa gott på din blogg som man vill testa :D!

    2012-02-25 | 18:52:15
    Bloggadress: http://ibland.nu/

Kommentera inlägget här: