10 days, well hello

Kategori: Dinner & more

det vart jobb direkt i måmdags japp. Vart lite omställning efter 2 veckors ledighet faktiskt och inte nog med det så fick jag kicken! javel börjar ordna upp sig nu. Jobbar augusti ut sen nytt. I måndag blev det kyckling till middag tillsammans med grekisk grillad ost. Kycklingen med grekiska kryddor o osten införskaffad i Grekland den med :) Finns liknande här hemma.
 
Mustard chicken 3 portioner:
Basmatiris
2-3 kycklingfileér
1 msk senap
3 msk senapspulver
1 tsk vitlök
1 tk curry
1 stor hackad lök
grönsaker du gillar
salt ocgh peppar
3 dl matgrädde
 
Gör såhär: Koka upp riset och fräs kycklingen tillsammans med senapspulvret. Häll på grädden ochkrydda med övriga kryddorna. Server med sallad och ris.
 
 
Grilled zaganaki
1 bit grillost/zaganaki/halloumi
mjöl
1 ägg
olja och smör
 
Gör såhär:Doppa osten i ett uppvispat ägg och vänd sedan i mjöl. Stek gyllenbrun i en stekpanna i olja och smör, servera direkt.
 
 
I tisdags vart det såklart jobb okcså. Efter kom killarna över på middag o hangout. det blev grillad ost, vitlökssås, sallad, bbq-kött, kycklingrullar med ost och vitlöksbröd. Fick se en VÄLDIGT udda dokumentär om folk som sätter på donkys, låt mig säga att jag gärna sklle ha den osedd...ih...
 
 
För att upprepa mig lite vart det jobb onsdag, torsdag, fredag och helgen också. I onsdags blev det snabbmiddag - carbonara och en jävla massa tvättning. Onsdag eftermiddag mötte jag upp baby och stack o hämtade ut vår gymkort. Pussades i regnet och blev ttalt dyngsura innan vi kom in :) Gjorde en liiite nyttigare cheese´cake som blev gillad ;)
 
4 port caramel cheesecake (in a jar)
1 dl grädde
2 dl fat free cream cheese
1 dl vaniljyoghurt
0,5 dl caramellsås
fryta hallon
1 dl sötningsmedel
¨4 mariekex
 
Vispa grädden i en skål, i en annan skål vispa cream cheese med sötningsmedel, vaniljyoghurt, caramell. Blanda sedan samman allt i en skål med en sked. Lägg hallon i botten, cheesecake över och toppa med ett krossat mariekex.
 
 
I fredags blev det gym efter jobbet sen middag pork mustard Cajun framför en jätte mysig film, The vow - se den!
 
 
I lördags kom jag en timme försent till jobet. skulle hinna med bara en halvtimme försent men bussen kom inte över huvud taget och trikken kom fram EN minut efter att tunnelbanan dratt, så det blev att vänt dr en halvtimme på nästa. Sen fick jag mens på jobet också!! Jobbdagen avslutades med att jag råkade blåsa min glödande fimp rakt ner i skorna på mig själv. (där jag pga att jag var å stressad på moronen INTE hade några strumpor på mej). Oh, aj, yes, score! Blev bättre efter en dusch o myskläder tillsammans med mannen framför modern family och BURRITOS.
 
I söndags gjorde jag inte mycket mer än att gymma, jobba o äta jordgubbar med grädde. Bra när man har ensi o crave'ar både socker o järn.. ;)
 
I förrgår var jag ledig! Stac upp vid 7 när mannen drog till jobbet. Drog ner o gymmade, handlade och en rensade hela garderoben! Oh så gött o ha det gjort då :) Sedan blev det film med P: God bless America, Puss in boots & Hot tub time machiner. Puss in botts var skit söt, hiihi. Middag blev pulled pork, det har jag gjort så väldans många ggr så det kommer inte upp något recept :)
 
 
Igår jobbade jag till 3 sen stack iväg till gymmet med korven. köpte hem sushi o munchade framför modern family. Var lite jobbigt på jobbet idag, mådde SKIT hela dagen...ska ta en dusch nu o fixa lite, sätta på mej mjukiskläder, gömma mig o tycka synd om me själv. Sen kommer G över på dinner hos oss.
 
I helgen kommer brorsan o hans hagga till Oslo o chillar :) blir najsness, sedan ledig mån-tis också. Lyyyyyyyyxxx!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

  • N säger:

    Fan vad god den där cheesecake:n lät, ska jag fan testa. Och eller hur The Vow är jätte söt! <3 Love.

    2012-08-08 | 20:32:15

Kommentera inlägget här: