Bbq chicken cornbread pie

Kategori: Dinner & more

Bion var nice, myspys med baby! Nu blir det middag framför Dexter, BBQ chicken cornbread pie. Egentligen kallad pizza men pie känns mer passande. Även det här är inspiration från ett recept av rachel ray! Har gjort liknande innan men då med stark köttfärsröra som topping. Fast bbqkyckling knäckte den förra, kanske mest för att jag är ett STORT fan av barbeque sås!

Majsbrödet är gjort av:
1,5 dl majsmjöl
1,5 dl vetemjöl
2 dl mjölk
40g smält smör
2 ägg
3 msk socker
1 msk bakpulver
Lite chilipulver

Och sedan toppat med en blandning av:
Baby rays bbq sås + seasons
Strimlad kyckling
Lök & majs
Och toppad med riven ost

Det hälls över när brödet har stått i ugnen 20 min. In i ugnen igen ca 10 min.

Hoppas ni har en fin helg! Jag längtar efter min ledighet...och mina tjejer...och mitt underbara göteborg. Det är sjukt, ju varmare det blir ute o ju mer solen tittar fram, ju mer saknar jag er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: