Chili sin carne, chili con queso & cornbread!

Kategori: Dinner & more

Idag blev middagen chili sin carne, chili con queso ( - det vill säga chili med ost) och majsbröd. Majsbrödet (sjukt gott) hittar ni receptet på längre bak i den här kategorin och chili grytan är ju very basic. Men receptet på min chili con queso delar jag gärna med mig av för det ar sjukt gott tillsammans med chiligrytan;
1,5 dl mjölk
1 dl god ost
1 msk vetemjöl
1 liten hackad gul lök
1,5 msk chilisås
1,5 msk sweet chili
Salt, peppar och lite cayennepeppar
Sen toppa jag med lite basilika o gojs.

Stek löken ganska mjuk. Blanda ut mjölet i mjölken och häll ned i grytan med löken. Tillsätt alla resterande ingredienser och sjuda till den tjocknar en aning. Ta åt sidan och tillsätt osten lite i taget. Blanda så allt smälter samman.

När jag baby var ute innan var jag ute i bara tröja -utan att frysa! Sjukt nice att våren är här. Sen har vi packat, städat, slängt och spelat fifa. Nu kör vi lite dexter marathon fram till bedtime. Riktigt sweeet äre!

Kommentarer

  • Alice Attack! säger:

    Det där ser riktigt mumsigt ut! Jag var också ute i bara tröjan innan! Hur härligt som helst :)

    2012-03-22 | 21:34:09
    Bloggadress: http://aliceattack.blogg.se/

Kommentera inlägget här: